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Journée d'étude "Multimodality & L2 Phonology"

Publié le 2 octobre 2024 Mis à jour le 7 novembre 2024
le 17 octobre 2024
10-16
Maison de la Recherche, E412
Cette journée d'étude est organisée par le Laboratoire de NeuroPsychoLinguistique de l’Université Toulouse - Jean Jaurès, en collaboration avec l’Université Paris 8 et l'Université de Grenade.

Programme de la journée:

10h Welcome

10h30
Pilar Prieto
The value of embodied prosodic training for second language pronunciation learning.

11h
Elisabeth Delais-Roussarie
From segmental to suprasegmental: which gestures to use to teach prosody in all its complexity

11h30
Marion Blondel
Prosody in LSF and ‘spoken’ French: shared properties?

12h-13h30 lunch break



13h30
Samantha Bellomo
The Role of Implicit/Explicit Prosodic Instruction on Beginner FFL Learners.

14h
Lucie Drouillet
A Sample 8-Session Multimodal Course on L2 French Prosody

14h30
Syrine Daoussi, Fabian Santiago et Charlotte Alazard-Guiu
Examining the impact of multimodality on L2 French pronunciation: a pilot study with Spanish learners

15h-16h Discussion

16h Coffee break